joi, 18 februarie 2010

Invitatie la opera

Zilele trecute am primit o invitatie la opera, desi este o pasiune de-a mea, am refuzat in ultimul timp sa merg tocmai datorita conditiilor in care se desfasoara reprezentatiile la Iasi (oras care se vrea capitala culturala a Europei :)), intr-o sala friguroasa, cu un decor sumbru si total inadecvat, cu reflectoare care se ard si o scena invechita. Toate acestea nu au facut decat sa-mi trezeasca un dor nebun de sala mare a Teatrului National Iasi si de emotia pe care am trait-o la spectacolele desfasurate acolo. Noroc cu artistii care fac eforturi deosebite pentru a se adapta acestor conditii, total improprii in raport cu maretia spectacolelor de opera si opereta.
Calitatea actului final este redusa din cauza acestor probleme, dar vorba romanului / moldoveanului "nica-i bun".
Surpriza intr-adevar placuta a fost sa vad in sala foarte multi tineri, care pareau sa se bucure de frumusetea spectacolului si de vocile deosebite ale tenorilor si sopranelor de pe scena.
Oricum, spre deosebire de alte tari, in care am inteles, ca opera e pentru cei bogati, la noi inca mai putem sa ne oferim asemenea placeri, pentru suflet, la preturi accesibile, chiar si pentru studenti sau pensionari.

Asadar, acestea fiind spuse va invit la opera dragii mei.


Mai multe informatii despre programul spectacolelor pe http://www.opera-romana-iasi.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu